Social Media Marketing
Zodra uw website klaar is, is het tijd om de aandacht van potentiële gebruikers te trekken, dus marketing op sociale media zou uw volgende investering moeten zijn. Afhankelijk van uw beschikbare budget kunt u bepalen met welk marketingkanaal u wilt gaan. Neem de tijd om de verschillende marketingkanalen voor sociale media en hun voordelen te onderzoeken om te beslissen waar te beginnen. Een van de belangrijkste voordelen van sociale media is de verbinding met uw doelgroep, simpelweg door het creeren van boeiende organische inhoud.
Sociale media geven je een megafoon om te spreken over iets dat je bent begonnen of gemaakt. Hiermee kunt u contact maken met uw vrienden of hun vrienden en met mensen die u nog nooit hebt ontmoet. Met andere woorden, ze fungeren als digitale flyers die je kunt uitdelen aan mensen in verschillende landen.
Nadat u deze drie uiterst belangrijke vragen heeft beantwoord, kunt u uw marketingstrategie voor sociale media starten.
1. Welke sociale netwerken ben je van plan te gebruiken?
2. Wat is uw beschikbare budget?
3. Wat is het doel dat je wilt bereiken?
Weetjes
1) VANDAAG ZIJN ER 5.11 MILJARD UNIEKE MOBIELE GEBRUIKERS IN DE WERELD
2) ER ZIJN MEER DAN 3,48 MILJARD ACTIEVE GEBRUIKERS VAN SOCIALE MEDIA
3) ER ZIJN MEER DAN 60 MILJOEN ACTIEVE KLEINE BEDRIJFSPAGINA'S ONLINE
4) MAAR SLECHTS 2 MILJOEN VAN DEZE BEDRIJVEN BETALEN VOOR RECLAME
Het juiste platform voor sociale media vinden voor uw bedrijf
Wanneer mensen over sociale media praten, bedoelen ze meestal Facebook, Twitter of Instagram. Terwijl Facebook voornamelijk wordt gebruikt om contact te maken met vrienden, wordt Twitter gebruikt om korte en belangrijke informatie of nieuws te delen en is Instagram vooral een visueel platform om contact te maken met vrienden, influencers en merken. Maar socialemediamarketing is meer dan dat. Voor degenen die het voor zaken gebruiken, is het een combinatie van strategieën en tactieken voor sociale media, meestal met het uiteindelijke doel van conversie.
Andere sociale mediaplatforms, zoals LinkedIn, Pinterest, Snapchat en YouTube, kunnen op hun eigen unieke manier helpen het perfecte publiek te vinden. Wat elk netwerk anders maakt, is hun communicatiemiddel: sommige platforms gebruiken afbeeldingen, terwijl andere mogelijk een mix van media gebruiken. Hoewel Linkedin zich heeft gevestigd als een professioneel netwerk, meestal geschikt voor B2B-marketing, betekent dat niet dat een B2C-bedrijf ook daar zijn publiek niet kan bereiken. We hebben schoonheidscliënten gezien die hun diensten daar met succes promoten. Het gebruik van onconventionele platforms voor uw publiek betekent bijvoorbeeld dat u verschillende communicatieregels moet volgen.
U bent bijvoorbeeld een webdesigner die op zoek is naar freelance.
Bedrijfsdoel - uw doel is om veel websites te maken
Publiek - Eigenaren van kleine bedrijven
Leeftijd - 25+
Bedrijfsgrootte - Kleine tot middelgrote bedrijven met minimaal vijf werknemers
Een algemene aanbeveling zou zijn om te beginnen op LinkedIn en Facebook. Als u mensen in de lifestylebedrijven wilt bereiken, moet u ook marketing overwegen op Instagram en Pinterest.
1) FACEBOOK VOEGT ELKE DAG 500.000 NIEUWE GEBRUIKERS TOE, ELKE SECONDE IS 6 NIEUWE PROFIELEN
2) 6000 TWEETS ELKE SECONDE
3) 300 UUR VIDEO WORDT ELKE MINUTEN TOEGEVOEGD NAAR YOUTUBE.
4) LINKEDIN HEEFT 450 MILJOEN LEDEN.
5) 30% VAN DE INTERNETGEBRUIKERS IS NU OP INSTAGRAM.
Waarom is Facebook Marketing belangerijk voor uw bedrijf?
Het lijdt geen twijfel dat Facebook een van de meest populaire sociale mediaplatforms is voor adverteerders. Het biedt een complexe marketingtool voor het hele advertentieproces - van het maken van een bedrijfspagina tot het ontwikkelen en meten van advertentiesucces via de intuitieve Ad Manager. Als u het proces uitdagend vindt, heeft Facebook eenvoudig te volgen stappen om ervoor te zorgen dat u op weg bent naar advertentiesucces.
Volg deze stappen om marketing op Facebook te starten:
1) Maak een Facebook-pagina
2) Vul basisinformatie over uw bedrijf in
3) Maak een profiel en een geschikte cover foto
4) Nodig je vrienden uit om je nieuwe pagina te liken
Richt u op het opbouwen van uw Facebook-community door relevante en interessante inhoud te delen. Het kan van alles zijn, van tips over het oplossen van problemen die betrekking hebben op uw bedrijf tot het delen van afbeeldingen van uw creatieve processen. Vergeet niet dat potentiële klanten graag achter de schermen van uw bedrijf kijken! Zodra uw community betrokken raakt, is het tijd om te gaan adverteren en uw bereik te vergroten.
TIP: maak een contentstrategie en werk aan de geloofwaardigheid van bedrijven. Zodra uw potentiële klanten weten dat ze u kunnen vertrouwen, zullen ze eerder in uw bedrijf investeren!