Zodra uw website gereed is, moet u ervoor zorgen dat deze zichtbaar is voor uw potentiële bezoekers op zoekmachines om de hoogste ranking te krijgen. Op dit punt moet u streven naar zoekmachineoptimalisatie (SEO). Sterker nog, 4 op de 5 marketeers starten hun online marketingcampagnes met een SEO-strategie gebaseerd op on-page en off-page tactieken.
Algorithm - zoekmachine-algoritmen zijn complexe systemen die worden gebruikt om gegevens uit hun zoekmachine-index te herstellen en de best mogelijke resultaten voor een zoekopdracht te leveren. Alt Text - een tekstbeschrijving die is toegevoegd aan een HTML-tag voor afbeeldingen op een webpagina die moet worden weergegeven wanneer de afbeelding op de webpagina niet kan worden weergegeven. Anchor Text - een klikbare link in een hyperlink. Backlink - inkomende links naar een webpagina. Black Hat - een onethische praktijk tegen de richtlijnen van zoekmachines die worden gebruikt om een hogere positie op de site te krijgen. Deze praktijken eindigen meestal met sancties voor zoekmachines. Crawler - ook bekend als een spin of een bot, crawlers zijn geprogrammeerd om websites te bezoeken en de pagina's te lezen om items te maken voor de zoekmachine-index. Destination Page - een pagina die uw gebruikers bezoeken nadat ze uw interne zoekvak voor de site hebben gebruikt. Nofollow - een link die de gelinkte paginarang niet verhoogt. Dofollow - een link die de gelinkte paginarang verhoogt. Meta Description - een fragment van ongeveer 155 tekens dat de inhoud van een pagina samenvat. SERP - Zoekmachine resultaten pagina. XML Sitemap - een sitemap bevat alle URL's voor een site, zodat zoekmachines uw website comfortabel kunnen crawlen.
Weetjes
1) 61% VAN DE MARKETERS ZEGGEN DAT VERKEER EN LEIDINGEN VEROORZAKEN, IS HUN UITDAGING: HUBSPOT
2) SEO-LEIDINGEN HEBBEN EEN DICHT TARIEF VAN 14,6%, WANNEER BUITENLANDSE LEIDINGEN EEN DICHT-TARIEF VAN 1,7% HEBBEN: WIKKEL
3) VOLGENS GOOGLE GEBRUIKT ÉÉN VAN DE ZES PERSONEN OP DE PLANEET GOOGLE OM MEER DAN 2 TRILJOEN TE ZOEKEN PER JAAR: SEO TRIBUNAL
Schrijf je website in bij Google
Allereerst moet u uw website bij Google indienen via de Search Console. Volgens Google 'helpen deze tools en rapporten het zoekverkeer en de prestaties van uw site te meten, problemen op te lossen en uw site te laten schitteren in de zoekresultaten van Google'. Natuurlijk zal Google uw website ontdekken, zelfs als u de URL niet opgeeft, maar dit kost meer tijd. Aangezien elke zoekmachine het internet doorzoekt om pagina's te indexeren, zal het indienen van uw site de zaken versnellen. Een belangrijke aanbeveling: als u wijzigingen aanbrengt in uw website, moet u deze opnieuw indienen. Door uw website opnieuw in te dienen, houdt u Google op de hoogte en moedigt u de indexering van uw nieuwste versie aan. Je moet ook je website indienen bij Bing en Yahoo om een groter publiek te bereiken!
Hoe de juiste sleutelwoorden te kiezen
Nu, om u te concentreren op website-inhoud, kunt u het volledige potentieel van woorden en woordgroepen die het beste bij uw bedrijf passen, ontsluiten door uw zoekwoorden zorgvuldig te kiezen.
Hoe het werkt, Google verzamelt en analyseert woorden en woordgroepen op uw website, aangezien deze woorden vertellen waar uw site over gaat, en rangschikt uw pagina's vervolgens voor deze zoekwoorden. Het kiezen van de juiste zoekwoorden zal niet alleen uw organische ranking op zoekmachines verbeteren, maar zal ook uw startpunt zijn voor het adverteren in zoekmachines (via PPC).
Hoe meer u de kracht van zoekwoorden begrijpt, hoe beter u zoekmachineoptimalisatie kunt uitvoeren. Laten we de wereld van zoekwoorden nader bekijken, nietwaar?
Keyword onderzoek uitvoeren voor SEO
Gezien het belang van zoekwoorden, moet u, als u eenmaal met uw onderzoek bent begonnen, rekening houden met het volgende: 1. Het aantal zoekopdrachten per maand 2. Hoe concurrerend uw zoekwoord is
Deze twee factoren zijn waar het bij trefwoordonderzoek om draait. Wanneer een oplossing nodig is, haasten potentiële bezoekers zich vaak naar Google. Je moet jezelf in hun schoenen plaatsen om te proberen te begrijpen welke zoekwoorden ze in het zoekvak gaan typen om op je website terecht te komen. Uw inhoud moet immers gericht zijn op uw doelgroep.
Sleutelwoord structuur en lengte
Let op de hoeveelheid zoekwoordconcurrentie in uw sector en het totale aantal zoekopdrachten. Deze twee factoren houden verband met de structuur en lengte van een zoekwoord. Elk zoekwoord heeft een hoofd, een modifier en een staart. Een hoofd is het belangrijkste woord, terwijl een modifier een woord is dat u gemakkelijk kunt vervangen om een bepaald aspect van uw zoekwoord te wijzigen. Elk ander woord dat u gebruikt om uw zoekopdracht verder te beschrijven, vertegenwoordigt een staart. Zowel de modifier als de staart komen overeen met de kop.
In dit voorbeeld is het woord 'schoen' het hoofd (het middelpunt van onze zoekopdracht).
‘Korting’ is de modifier en het woord dat meer details aan ons hoofd toevoegt, is ‘online’ (de staart). De totale zoekopdracht zou ‘goedkope schoenen online’ zijn.
Als het gaat om de lengte van een zoekwoord, kunnen we het hebben over short-tail, medium-tail en long-tail zoekwoorden. Short-tail zoekwoorden zijn eenvoudig en bestaan uit slechts één woord: een hoofd. Deze zoekwoorden zijn zeer concurrerend, waardoor ze moeilijk kunnen worden gerangschikt.
Middelgrote zoekwoorden hebben twee tot drie woorden, zijn matig concurrerend in vergelijking met kortstaartige zoekwoorden en helpen u bij het rangschikken.
Zoals je kunt raden, zitten long-tail keywords over het algemeen tussen de drie en vijf woorden. Ze hebben meestal een laag maandelijks zoekvolume, maar je kunt er vrij gemakkelijk voor rangschikken. Het woord 'ring' is bijvoorbeeld een short-tail-zoekwoord, terwijl 'verlovingsring voor vrouwen' een medium-tail-zoekwoord zou zijn. Wat het long-tail-zoekwoord betreft, kunnen we ‘witgouden verlovingsring voor vrouwen’ gebruiken. Hoewel middelgrote zoekwoorden hier een veilige keuze zijn, moet u geen moeilijke zoekwoorden kiezen en ervoor proberen te rangschikken als uw site niet groot genoeg is. Maar zelfs als u die geschikte zoekwoorden vindt, is uw werk niet af. Hiermee bedoelen we dat zodra u zich realiseert welke zoekwoorden beter presteren, u zich moet concentreren op het optimaliseren ervan.
Hoe vind je de beste sleutelwoorden voor je inhoud of website?
Om u te helpen bij uw zoektocht naar de juiste zoekwoorden waar zowel uw website als zoekmachinemarketing van zullen profiteren, hebben we een lijst met beproefde tools verzameld. Laten we eens kijken wat u met deze tools kunt doen en hoe ze u kunnen helpen bij het opdoen van zoekwoordideeën.
Google Suggest
Google Suggest is een handige tool die de meeste mensen over het hoofd zien. U heeft Google Suggest waarschijnlijk opgemerkt wanneer u begint te typen in het zoekvak. Google begint je zin af te maken door een paar suggesties te geven die het populairst zijn. Daarnaast biedt de zoekmachine ook een sectie ‘Zoekopdrachten gerelateerd aan’, die zich onderaan elke Google-zoekpagina bevindt. Deze sectie bevat aanvullende suggesties met betrekking tot uw zoekopdracht. Vertrouw niet alleen op Google Suggest, want het is vrij beperkt. Dankzij deze tool begrijpt u uw onderwerp echter beter, en dat is wat het nuttig maakt om te beginnen met zoeken op trefwoord.
Google Trends
Het aantal zoekopdrachten per zoekwoord verandert constant en u moet fluctuaties in de gaten houden. Gebruik Google Trends om stijgende en dalende trends te bekijken. Als het zoekvolume voor een specifieke term toeneemt, heeft u een open deur om hoogwaardige inhoud te creëren die is gecentreerd rond uw zoekwoord en heeft u een betere kans om te rangschikken voordat deze te populair wordt. Deze tool biedt u niet alleen enkele aanvullende zoekwoordideeën, maar informeert u ook over waar potentieel verkeer vandaan kan komen.
Google Keyword Planner Tool
Zoekwoordplanner moet uw favoriete hulpmiddel zijn voor zoekwoordinspiratie. Nadat u zich heeft aangemeld voor een gratis Ads-account, gaat u naar Tools en klikt u op Zoekwoordplanner. Hier moet u de optie 'Zoeken naar nieuw zoekwoord' selecteren. Voer gewoon een woord of zin in waarvoor u ideeën wilt opdoen en voila! Nadat u op de knop 'Ideeën ophalen' heeft gedrukt, krijgt u twee opties te zien: a) advertentiegroepideeën en b) zoekwoordideeën. Hoewel deze tool gericht is op betaalde advertenties, is deze functie een krachtige manier om meer inzicht te krijgen, aangezien u het zoekvolume, het concurrentievermogen en de prijs van elk zoekwoord zult zien.
LSI Keyword Generator
LSIGraph is een ander juweeltje dat het vermelden waard is. Latente semantische indexering helpt zoekmachines om te begrijpen hoe termen samenwerken, zelfs als ze niet hetzelfde betekenen. Dit zal uiteindelijk helpen de reikwijdte van uw zoekopdracht uit te breiden wanneer u meerdere zoekwoorden heeft die semantisch gerelateerd zijn aan het primaire zoekwoord, uw inhoud zal geloofwaardiger zijn op Google. Bovendien zal uw inhoud geen last hebben van overmatig gebruik van zoekwoorden, aangezien u niet hetzelfde woord herhaalt. Google zal uw site ook rangschikken voor die aanvullende gerelateerde zoekopdrachten, wat op zijn beurt zal leiden tot betere rankings en meer verkeer. Voer uw zoekwoorden in, klik op 'Genereren' en u bent klaar om te gaan.
Metatitels en metabeschrijvingen
Wanneer zoekers de titel van uw website tegenkomen, duurt het een paar seconden om te beslissen of ze willen bezoeken. Hun keuze hangt grotendeels af van de metatitel en metabeschrijving - twee uiterst belangrijke elementen van SEO. Een metatitel toont de naam van de webpagina, terwijl een metabeschrijving de inhoud van de webpagina samenvat. Het is echt belangrijk om deze elementen aan te passen om ervoor te zorgen dat u uw website in het beste licht presenteert op zoekmachines. Dat gezegd hebbende, zorg ervoor dat uw metatitels en metabeschrijvingen de belangrijkste informatie over uw website bevatten zonder het aantal woorden te overschrijden om diegenen die niet bekend zijn met uw bedrijf te lokken. Zorg er daarnaast voor dat elke pagina een unieke titel en beschrijving heeft.
Houd er bij het schrijven van deze elementen rekening mee dat u een beperkte hoeveelheid ruimte heeft en deze verstandig moet gebruiken. Uw titel moet kort, aantrekkelijk en maximaal 50-60 tekens bevatten, inclusief spaties. Als u meer tekens gebruikt dan geaccepteerd, kapt Google uw titel af.
Wat betreft metabeschrijving, het is essentieel om een beschrijvende en relevante tekst te schrijven om uw website in het beste licht te presenteren. Deze beschrijving is immers uw advertentie. Zorg ervoor dat u uw zoekwoorden in de beschrijving gebruikt, maar gebruik ze niet te veel. De vuistregel is: één keer is genoeg. De lengte moet ongeveer 150 tekens zijn. Nogmaals, metatitels en metabeschrijvingen moeten voor elke pagina anders zijn, omdat Google een hekel heeft aan dubbele inhoud.
Als je wilt zien hoe je titels en beschrijvingen eruitzien in de zoekresultaten en hun lengte wilt testen, kun je de tool van ToTheWeb gebruiken. De volgende voorbeelden illustreren twee metatitels en twee metabeschrijvingen - u beslist welke de beste zijn!
De kunst van linken-opbouw
Het verdienen van links op andere websites is cruciaal voor uw SEO-succes, dus u zult tijd en energie moeten investeren om dit goed te bereiken. Hoewel linkbuilding van het grootste belang is voor SEO, is het niet het enige doel. Het belangrijkste doel is immers om waardevol verkeer naar uw website te halen.Voordat u aan uw linkverwervingsreis begint, bewapent u zich met creativiteit en geduld. Om u te helpen beslissen hoe u links bouwt die het beste passen bij de persoonlijkheid van uw bedrijf, gaan we direct in op de basistypen van linkbuilding.
NATUURLIJKE BACKLINKS Als de inhoud van uw website aantrekkelijk is, zullen andere bronnen gemakkelijker naar u linken dan u dacht - en vaak gratis. U moet echter verleidelijke en originele inhoud maken en deze promoten als u wilt dat iemand deze ophaalt en u een backlink geeft.
NIET-REDACTIONELE LINK-BOUW Deze links zijn onnatuurlijk omdat je ze zelf maakt. Dit zijn de links die u kunt achterlaten in de opmerkingen op sommige blogs of forums, of zelfs kunt toevoegen aan uw gebruikersprofiel en / of forumhandtekening. Ook al zijn deze links het gemakkelijkst te krijgen, je moet heel voorzichtig zijn dat je niet spamt, anders zal Google je straffen en zal je ranking worden beïnvloed.
Om u te helpen aan de slag te gaan met uw linkbuilding-strategie als onderdeel van uw zoekmachine-strategie, zullen we enkele van de beproefde tactieken verkennen die u meteen kunt toepassen om op natuurlijke wijze links te verdienen.
EEN BLOG UITVOEREN Een actieve bedrijfsblog is een van de beste bronnen voor onsite SEO. Als je blog vol staat met informatieve en unieke inhoud, heb je meer kans om natuurlijke links te verdienen van andere sites / blogs en te worden vermeld op sociale media. Je krijgt aandacht en mensen delen je inhoud met hun vrienden. Er is geen betere manier om vertrouwen op te bouwen bij uw online publiek / potentiële klanten dan door het bouwen en onderhouden van een bedrijfsblog. Laat je creatieve sappen stromen en bedenk wekelijks originele en relevante inhoud. Bedrijven als Buffer, HubSpot en Intercom geven je een voorproefje van wat een aansprekende blog maakt.
Zoekmachinemarketing Tip 1: Om de inspanningen voor linkbuilding te intensiveren, moet u ook overwegen een bijdragende auteur of gastschrijver te worden op websites en blogs die relevant zijn voor uw niche. Zoek het gedeelte Schrijf voor ons op uw favoriete blogplatform, lees de richtlijnen voor inzending en schiet weg. Als u wilt dat websites die een autoriteit in uw branche zijn, werk publiceren, moet u al uw kennis en creativiteit steken in het schrijven van kwaliteitsartikelen voor andere platforms. Deze blogposts moeten origineel zijn, niet elders worden gepubliceerd en over relevante onderwerpen waar u een expert in bent. Doe je onderzoek, kijk waar hun volgers in geïnteresseerd zijn en bied geïnformeerde en waardevolle inzichten die ze kunnen delen.
Search Engine Marketing Tip 2: Terwijl u uw best doet om backlinks te verdienen, moet u ervoor zorgen dat deze links ‘dofollow’ zijn. Zoekmachines crawlen websites zoeken naar externe links die naar de betreffende site verwijzen, dus als een link ‘dofollow’ is, zullen zoekmachines deze volgen. Als een link echter 'nofollow' is, negeren zoekmachines deze. 'Dofollow'-links zijn erg belangrijk voor zowel verkeer als ranking. U kunt eenvoudig controleren of een link ‘dofollow’ of ‘nofollow’ is door de add-on ‘NoDoFollow’ toe te voegen aan Firefox of door de ‘NoFollow’ Chrome-extensie te gebruiken. 'Nofollow'-links worden rood gemarkeerd.
Tip 3 voor zoekmachinemarketing: als u wilt dat uw inhoud de aandacht van potentiële bezoekers trekt en opvalt, kunt u overwegen om infographics te maken. Informatieve afbeeldingen of infographics zijn een mix van tekst, afbeeldingen, statistieken en citaten die uw verhaal creatief vertellen. Zodra u begrijpt wat uw publiek wil lezen, presenteert u uw onderwerp op een duidelijke en beknopte manier op uw infographics. . Maak je geen zorgen, zelfs als je geen ontwerper bent, kun je eenvoudig een infographic maken met behulp van verschillende online tools zoals DesignBold, PicMonkey en Canva.