Hieronder zijn slechts een paar web-marketingstermen om aan de slag te gaan.
Display-advertenties: visuele advertenties op websites van derden die kijkers naar uw site leiden.
Native Ads: in tegenstelling tot display-advertenties of banneradvertenties zien native ads er niet uit als advertenties. Ze passen in het mediaplatform.
Search Engine Marketing (SEM): het promoten van uw website via betaalde advertenties op zoekmachines.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO): de zichtbaarheid van uw website verbeteren door de organische zoekresultaten te verbeteren.
Organisch: inhoud die niet is gepromoot via betaalde advertenties.
Social Media Marketing: Verkeer krijgen door verschillende social media kanalen te gebruiken (FB, Twitter, LinkedIn, Snapchat, IG, etc.)
Affiliate marketing: beloont aangesloten leden voor bezoekers of klanten die zij u hebben gestuurd.
Inbound Marketing: inhoud maken en delen om verkeer naar uw website te leiden.
Crowdmarketing: breng uw bedrijf op de markt door een groot aantal mensen te betrekken om erover te praten.
Videomarketing: platforms zoals YouTube of Vimeo gebruiken voor het delen van uw video's voor promotionele doeleinden.
ROI: Return on investment is een maatstaf die wordt gebruikt om de efficiëntie van marketingcampagnes in te schatten ROI% = nettowinst / totale investering X 100.
CTR: Click Through Rate is het percentage gebruikers dat op de link klikt, naar het totale aantal gebruikers dat de pagina heeft bekeken.
Conversie: het percentage mensen dat via uw advertenties naar kopers of kijkers converteert, afhankelijk van uw CTA.
CTA: Call-to-action is het onmiddellijke antwoord dat u wilt dat uw doelgroep onderneemt.E-mailmarketing: promotionele activiteiten via e-mail.
Hoeveel kost web marketing?
Sociale kanalen bieden advertenties tegen verschillende kosten.Deze kosten zijn gebaseerd op uw biedingen, het is alsof u deelneemt aan een wereldwijde veiling.
Wat is een koper persona?
De persona van uw bedrijf is meestal een of enkele fictieve personages die uw klantenbestand idealiter uitbeelden.
- Hoe oud zijn je bezoekers?
- Wat is hun geslacht?
- Welke taal spreken zij?
- Uit welk land bladeren ze op uw website?
- Welk type apparaat gebruiken ze?
- Wat is de meest populaire pagina / product op uw site?
De antwoorden op deze vragen en een beetje onderzoek op uw analyseplatform zullen u helpen bij het creëren van datagedreven non-fictieve persona.Neem uw gebruikers als een kompas en zie hoe uw bedrijf groeit.
Begrijpen van uw publiek is de sleutel tot succes voor webmarketing
Achter een goede webmarketingcampagne staat een geplande marketingstrategie met een duidelijk meetbaar doel (bijv. Bereik, betrokkenheid) en een doelgroep die u wilt bereiken. Het bepalen van de juiste doelgroep die u wilt bereiken, is de eerste stap om uw bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Het is een proces van het creëren van uw ideale klant op basis van leeftijd, locatie, gewoonten, interesses, levensstijl, werk, opleiding, ervaring en andere factoren.
Laten we een voorbeeld doornemen - je maakt unieke boho-sieraden en je hebt zojuist een website gemaakt om je werk te laten zien.
Bedrijfsdoel - U wilt meer mensen bereiken en uw verkoop uitbreiden.
Geslacht - U weet uit eerdere ervaring dat uw klanten dames zijn.
Leeftijd - 25-35 jaar oud.
Interesse - Boho-trends, sieraden, kunst, Coachella.
Locatie - Uw land, omdat u internationale verzendkosten wilt vermijden.
Taal - Engels, omdat je communicatie wilt kunnen faciliteren.
Dus daar heb je het - je doelgroep en demografische gegevens.
Zodra u een duidelijk beeld heeft van uw bedrijfsdoelen en uw doelgroep, is het gemakkelijker om het juiste sociale mediaplatform voor uw bedrijf te kiezen. Weten waar uw publiek rondhangt, is eigenlijk weten waar u uw inspanningen moet inzetten om uw bedrijf zichtbaar te maken.